Думай на рівних: комплексна програма соціально-емоційного розвитку та психосоціальної підтримки дітей дошкільного віку
Головна мета “Думай на рівних”
формувати у дітей навички критичного мислення, ефективної комунікації, емпатії, самовпевненості, а також розуміння та повагу до інших.
Проєкт реалізується за підтримки міжнародною неприбутковою організацією «Think equal» 2024-2025 рр.

Міжнародна неприбуткова організація «Think equal» https://thinkequal.org/ (Великобританія) у партнерстві з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» упродовж 2024-2025 року реалізуватиме проект який сприятиме формуванню соціально-емоційних навичок у дітей дошкільного віку, посилюватиме професійні навички педагогів з питань соціально-емоційного розвитку та ментального здоров’я дітей дошкільного віку, розвиватиме навички батьків підтримувати стересостійкість і соціально-емоційне благополуччя своїх дітей.
Програма “Думай на рівних” для дітей 5-7 років, схвалена Міністерством освіти і науки України, допомагає розвивати:
Соціальні навички
Емоційний інтелект
Що вже зроблено?
Проведено набір та навчання тренерської й менторської команд.
Розпочато навчання педагогів на спеціально розробленій платформі 
.
Програма розрахована на 90 годин, що викладаються впродовж 30 тижнів (1 урок – 1 година, 3 уроки на тиждень). Складається з 4-ох рівнів: рівень 1: вік 3-4 роки; рівень 2: вік 4-5 років; рівень 3: вік 5-6 років; рівень 4: вік 3-6 роки.
В Україні наразі проводиться пілотне втілення 4 рівня програми, розробленого спеціально для дітей, що перебувають в особливо травматичних умовах (військові дії, біженство, тощо).
Таке навчання допоможе дітям зрозуміти себе, свої почуття та емоції, навчитися взаємодіяти з однолітками, здобути навички соціальної адаптації, вміння ставити цілі та конструктивно вирішувати проблеми, закладаючи міцний фундамент для успішного життя.
Переваги соціально-емоційного навчання
Протягом більш ніж 60-ти років проводяться наукові дослідження та оцінювання щодо важливості розвитку соціально-емоційних компетенцій. Дослідження доводять, що здобуття соціально-емоційних навичок в дитинстві призводить до успіху у таких сферах:
- Академічні перспективи. Дослідження доводять, що у дітей, які здобули ці навички в ранньому дитинстві, академічна успішність підвищуються на 11-17%. Діти також мають удвічі більше шансів отримати диплом про вищу освіту, на 50% більше шансів закінчити середню школу та мати постійну роботу до 25 років.
- Комунікація. Покращення поведінки, а також стосунків у садочку, а згодом і школі, в тому числі покращення стосунків між учнями та вчителями. Зниження вирогідності булінгу.
- Зниження рівня тривожності, гніву, агресії, підвищення рівня емпатії, впевненості у собі, саморегуляції та побудови стосунків з іншими
“Ніхто не народжується з ненавистю до іншої людини через колір її шкіри, походження чи релігію… Люди повинні навчитися ненавидіти, і якщо вони можуть навчитися ненавидіти, їх можна навчити любити”.
Діти здобувають такі навички
- Керувати власними емоціями та імпульсивною поведінкою;
- Розвивати свою впевненість і самооцінку;
- Співпереживати та проявляти увагу до інших;
- Ефективно вирішувати проблеми та вчитися розв’язувати конфлікти мирним шляхом;
- Розвивати навички критичного мислення та приймати відповідальні рішення;
- Підтримувати здорові стосунки та вчитися співпрацювати.
У дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу №10 “Ялинка” Черкаської міської ради участь у проєкті приймають 3 групи:
група №6 “Ромашка” (вихователь Тетяна УКОЛОВА)
група №5 “Перлинка” (вихователь НЕЩАДИМ)
група №4 “Веселунчики” (вихователь Юлія ТИРІКОВА)
куратор проєкту вихователь-методист
Ольга КОВАЛЕНКО.
Діти здобувають такі навички
- Керувати власними емоціями та імпульсивною поведінкою;
- Розвивати свою впевненість і самооцінку;
- Співпереживати та проявляти увагу до інших;
- Ефективно вирішувати проблеми та вчитися розв’язувати конфлікти мирним шляхом;
- Розвивати навички критичного мислення та приймати відповідальні рішення;
- Підтримувати здорові стосунки та вчитися співпрацювати.