postheadericon ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

Дошкільна освіта в період воєнного стану - LexInform: Правові та юридичні  новини, юридична практика, коментарі

ДОБРОГО ДНЯ ВСІМ!

Вас вітає, заклад дошкільної освіти №10 «Ялинка», м.Черкаси!

  Вітаємо ВАС, і я, вихователь-методист, Ольга Коваленко та мої колеги! На даний час наш заклад не працює, його робота призупинена! Але ми ДУЖЕ сумуємо за дітками, і не маємо зараз змоги спілкуватися з ними так, як раніше. Ми розуміємо, що  в такий непростий час, тепер Ви, батьки, стали для дітей і вихователями, лікарями і друзями.

   І щоб не залишати Вас без УВАГИ, пропонуємо серію рекомендацій для тих батьків, які мають дітей від 1-го до 3-х років.

   Хочу розпочати з найпростішої, але водночас важливої теми: «Які іграшки обрати дітям раннього віку?», як в процесі звичайної гри, розвивати у малюків – мислення, увагу, дрібну моторику, мовлення.

          Насамперед, хочу звернути Вашу увагу, на вікові особливості дітей раннього віку.

          Це маленькі дослідники, «повторюхи», і саме цей вік є найбільш сприятливим для засвоєння «сенсорних еталонів», для формування мовлення та координації рухів.

          Важливо, під час гри з малюками, ВСІ предмети, іграшки, матеріали, тримайте в полі зору дитини. Будьте поруч з дитиною, а не над нею. Наочність вибирайте різнофактурну (наприклад, ведмедик може бути виготовлений не лише із хутра, а й із гуми, пластику, або з дерева). Постійно чергуйте діяльність і відпочинок. Не намагайтеся садити дитину за стіл. Говоріть з нею, КОРОТКИМИ фразами. І найголовніше, ПАМ’ЯТАЙТЕ, концентрація уваги у дітей раннього віку (1,5 – 3 хвилини).

         Тож, розпочинаємо! Які ж  іграшки ДІЙСНО КОРИСНІ для дітей раннього віку, а які лише ПОПУЛЯРНІ –  І Є ХІД ВДАЛОГО МАРКЕТИНГУ!

         Більшість дорослих обирають ігри та іграшки маючи загальні уявлення або власний досвід. Тому важливо знати, ЯКІ ІГРАШКИ СПРАВДІ РОЗВИВАЮТЬ ДІТЕЙ. Адже в цьому ВІЦІ з’являється усвідомлення свого «Я» та відбувається народження особистості.

         В деяких родинах вважають, що з ляльками, машинками, м’ячами – розвитку не буде. Тому обирають так звані «розвивальні» іграшки. Перенасичення такими іграшками, викликає у дитини лише байдужість.

         Іграшки, які ми пропонуємо – прості, не дороговартісні, і є майже в кожній родині.

         Варто віддати перевагу: ПІРАМІДКАМ, КУБИКАМ, ШНУРІВКАМ, ЛОТО.

НАЙГОЛОВНІШЕ ПРАВИЛО: все починайте від простого до складного!

ХОЧУ ЗВЕРНУТИ ВАШУ УВАГУ НА  – ПІРАМІДКИ

           Для дітей від одного до двох років можна обрати пірамідку, що має кільця однакового діаметра. На цьому етапі малюк вчиться нанизувати кільця на стрижень, розмір кілець для нього не важливий!

            А от для дитини від двох років оберіть пірамідку, кільця якої поступово зменшуються до верхівки.

         Навчіть малюка порівнювати кільця за розміром і обирати з-поміж них найбільше. Перша пірамідка може бути з трьома чи п’ятьма кільцями, потім їх кількість можна збільшувати.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НАСТУПНІ ІГРАШКИ –

КУБИ, СОРТЕРИ, ВКЛАДИШІ

         Зараз виробники пропонують великий асортимент кубів-вкладок: від найпростіших з чотирма отворами і відповідними вкладками — до шести І БІЛЬШЕ, які мають по кілька фігурних отворів з ОДНОГО БОКУ.

      Зазвичай такі «КУБИ» Є ЗБІРНО-РОЗБІРНИМИ. Малюк має вкласти всі фігурки (здебільшого не лише геометричні, а й силуетні) всередину куба, а для цього має віднайти той отвір, що відповідає їй за формою. А цього теж має навчити дорослий.

      Запропонуйте дитині обвести їх контур пальчиком, роздивитися куб уважно. Навчіть дитину порівнювати фігури з отворами і знаходити однакові за формою. Маленькі діти доволі легко справ­ляється з такими фігурами.

     ВКЛАДИШІ-РАМКИ дуже популярні серед дітей РАННЬОГО ВІКУ. В основному, це дерев’яні іграшки, вони РОЗВИВАЮТЬ КООРДИНАЦІЮ РУХІВ І ЛОГІКУ.

   ВИБІР РАМОК-ВКЛАДИШІВ є величезний, на будь-яку тематику. ВКЛАДИШІ  – РАМКИ з отворами для фігурок різних кольорів або силуети тварин. 

    Відділи мозку, що відповідають ЗА РОЗВИТОК МОТОРИКИ ТА МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ, знаходяться поруч, тому при розвитку одного відділу, розвивається і другий. Розвиваючі іграшки в цьому віці повинні складатися із простих і дрібних деталей, щоб була можливість стимулювати кінчики пальців.

КУБИКИІГРАШКА, ЯКА ПОПУЛЯРНА В НАШІ ДНІ,

ВОНА Є УНІВЕРСАЛЬНОЮ  

        За допомогою кубиків малюк вчиться діяти за зразком, будувати так, як це робить дорослий. Тобто, ваше завдання — детально показати і розказати, як саме ви будуєте. Спочатку кількість кубиків, якими оперує дитина, не має перевищувати 56-ти штук.

      Проте якщо ви разом із малюком збудуєте високу вежу, яка міститиме значно більше деталей, — чудово!

       Адже з погляду малюка, найголовніше в такій ситуації — діяти разом із татом (мамою).

         Покажіть, як побудувати вежу не лише високою, а й стійкою. Кубики урізноманітнюють дитячу гру, ними можна збудувати те, чого бракує.

       Наприклад, меблі для ляльки, доріжки для машинки, будиночок для песика тощо. Зазвичай саме кубики стають першими іграшками-замінниками.        

ШНУРІВКИ – ОДИН З НАЙБІЛЬШИХ АСОРТИМЕНТІВ РОЗВИВАЮЧИХ ІГРАШОК ДЛЯ ДІТЕЙ ДО ТРЬОХ РОКІВ

       В основному, іграшки зроблені з дерева, спрямовані на розвиток дрібної моторики дитини.

      Розмаїття представлених на ринку шнурівок ще й додатково виконує різноманітні завдання, як-от: розрізнення за кольорами, за величиною, за формою.

НАСТУПНІ ІГРИ, ЯКІ МИ ВАМ ПРОПОНУЄМО,  ЦЕ – ЛОТО

         Різні види лото дають змогу розширити дитячі уявлення про навколишній світ. Обираючи лото для найменших, перевагу варто віддати таким варіантам, як-от парні та розрізнені картинки.

Парні картинки

      Цей вид лото потребує знаходження пари до зображеного предмета. Наприклад, спочатку малюк добирає до рукавички ще одну рукавичку, а потім — рукавичку з таким самим візерунком.

Розрізні картинки (або комплект кубиків)

        Така гра містить кілька предметних картинок різної тематики, що розрізані на кілька частин. Розпочинайте із картинок, що розділені симетрично на дві частини, потім — на чотири частини прямим хрестом, діагональним хрестом. Варіантів проведення такої гри є безліч. Спочатку можна складати по одній картинці за зразком, далі — обирати необхідну частинку серед кількох інших (із 2-4-х частин).

         Також можна пограти у ГРУ «ВІДГАДАЙ»: малюк має впізнати і назвати предмет за однією частинкою, яку йому ПОКАЗУЄ дорослий, ПОТІМ МІНЯЙТЕСЯ РОЛЯМИ.

         БЛИЗЬКИМИ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ Є ЛОТО, ЗА ТАКОЮ ТЕМАТИКОЮ:

«ОДЯГНИ ЛЯЛЬКУ» — коли дитина закріплює знання про одяг (його назву, послідовність одягання).

«ДЕ ЧИЄ ДИТИНЧА» — ознайомлює малюка з різними тваринами, закріплює їх назви (як дорослих тварин, так і дитинчат).

«ХТО ДЕ ЖИВЕ» — пропонує малюкові віднайти ХАТИНКУ для певної тварини тощо.

 УСІ ДИДАКТИЧНІ ІГРАШКИ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ РОЗВИТОК ДИТИНИ В ПЕРІОД РАННЬОГО ВІКУ.

І НАЙГОЛОВНІШЕ, (З ПОГЛЯДУ ДИТИНИ),  НАЙКРАЩА ІГРАШКА, ГРА, ТА –  ДЕ БЕРЕ УЧАСТЬ ДОРОСЛИЙ.

 КОНСУЛЬТАЦІЯ

«НАВІЩО ДІТЯМ ПОТРІБЕН РЕЖИМ ДНЯ?»

         Яку ж роль у розвитку дитини відіграє режим дня та чи справді так важливо його дотримуватися?

         Для дітей раннього та дошкільного віку режим це ОСНОВА ВИХОВАННЯ.

          У перші три роки життя ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ часто змінюється, а тому діти перебувають У ПОСТІЙНОМУ ФІЗІОЛОГІЧНОМУ СТРЕСІ.

           А якщо сюди додати ще й ріст скелету, розвиток внутрішніх органів і головного мозку, вікові кризи то можна лише дивуватися, як дітям вдається з усім цим впоратися. САМЕ ПРАВИЛЬНИЙ РЕЖИМ і запобігає перевтомі, зміцнює здоров’я, допомагає витримати колосальні навантаження.

            Тому я пропоную нам з Вами розібрати – ЩО ТАКЕ ПРАВИЛЬНИЙ РЕЖИМ ДНЯ?

            А ПРАВИЛЬНИЙ РЕЖИМ ДНЯ — це раціональне чергування різних видів діяльності й відпочинку. Всі педагоги та педіатри стверджують, що дотримуючись режиму дня, можна виховати здорову дитину, а її розвиток спрямувати в правильному напрямі.

             В нинішніх умовах, вкрай важко дотримуватися режиму дня. Утім, мало хто знає, якщо дитина недосипає, мало гуляє на свіжому повітрі, її працездатність знижується, вона швидко втомлюється, скаржиться на головний біль. І, як наслідок, в дитини розвивається психосоматика,  виникають невротичні процеси (тривожність; поганий сон; відставання у фізичному розвитку; дратівливість).  Навіть лікарі говорять, що достатньо відновити режим дня й симптоми незрозумілої хвороби зникнуть.

ТОЖ ПОГОВОРИМО ПРО СОН!

        ПОВНОЦІННИЙ СОН для кожного віку має свою тривалість і глибину, у 2-3 роки — 14-15 годин.

        Будь-які скорочення сну, хоча б на 2 години, негативно позначаються на функціональному стані мозку.

         У дитини знижується працездатність, опірність організму до різноманітних інфекцій, підвищується втомлюваність. Тому діти зі слабким здоров’ям або ті, які одужують після хвороби, мають спати ще більше, ніж здорові.

       Тривалі порушення сну в дитини мають опосередкований влив на батьків. Зокрема, виявлено підвищення рівня депресій у матерів.

       Тож, аби сон насправді був повноцінним, для нього слід встановити час засинання й пробудження дитини.

       Саме батьки мають привчати дитину прокидатися й лягати спати в той самий час. Завдяки цьому в неї сформується умовний рефлекс щодо часу й обстановки сну, приміром, приглушене світло в кімнаті, казка на ніч з вуст тата/мами тощо.

       Аби сон дитини був здоровим, увечері варто обмежити активні ігри. Вечеря має бути легкою. Обов’язково слід провітрювати дитячу кімнату, навіть якщо за вікном несприятлива й холодна погода. Адже прохолодне повітря сприяє швидкому засинанню й глибокому сну.

        Якщо для дорослої людини достатньо лише сну вночі, то для дитини раннього та дошкільного віку ДЕННИЙ СОН — «ПІГУЛКА» ВІД ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ.

         Позбавляючи дитину денного сну, можна очікувати серйозних наслідків:

Ø підвищена збудливість і втомлюваність;

Ø затримка нервово-психічного й фізичного розвитку;

Ø відставання в рості;

Ø зниження імунітету;

Ø схильність до частих ГРЗ і дитячих інфекцій.

ЩО МЕНША ДИТИНА, ТО ДОВШЕ МАЄ ТРИВАТИ ЇЇ СОН.

         Утім насправді дошкільник, який не спав удень, до кінця дня зазвичай так збуджується, що ввечері не може заснути, навіть якщо дуже хоче.

         Не можна сварити, а тим паче карати малюка, який полежав 15-20 хвилин і не заснув. Адже дитині раннього віку потрібна щонайменше година на засинання, а дошкільнику — півгодини.

         Отже, ДІЯЛЬНІСТЬ ДИТИНИ має бути РІЗНОМАНІТНОЮ й обов’язково ЧЕРГУВАТИСЯ З ДЕННИМ СНОМ. Малювання, ліплення, конструювання, перегляд мультфільмів, активні рухливі ігри на свіжому повітрі — усе потрібно розподіляти на весь день.

          Окрім того, у дитини обов’язково має бути особистий час, коли вона може гратися сама, за ЧИМОСЬ СПОСТЕРІГАТИ.

          Звісно, МИ РОЗУМІЄМО, ДОТРИМУВАТИСЯ  в такі непрості часи РОЗПОРЯДКУ ВДОМА інколи складно. Тож, Ви, можете ВНЕСТИ НЕЗНАЧНІ КОРЕКТИВИ, враховуючи умови життя родини.

           Таким чином, РЕЖИМ ДНЯ — НЕ НАЙСКЛАДНІШЕ, ЧОГО МОЖНА НАВЧИТИ ДИТИНУ. Для цього потрібна лише ВАША ЛЮБОВ і усвідомлення своєї відповідальності.

           ПОВІРТЕ, дотримання батьками режиму дня привчає дитину до організованості, ПОЛЕГШУЄ ЖИТТЯ ЯК ЇЙ, ТАК І ВАМ. Надалі такій дитині значно легше адаптуватися до умов дитячого садка, школи.

ПРАВИЛЬНИЙ РЕЖИМ — це ще й профілактика багатьох захворювань, зокрема й невротичних!

Отже, ШАНОВНІ БАТЬКИ, ПАМЯТАЄМО, правильний режим дня – запорука розвитку ЗДОРОВОЇ ДИТИНИ!!! 

ОРІЄНТОВНИЙ РЕЖИМ ДНЯ ДЛЯ ДИТИНИ РАННЬОГО ВІКУ

ЧАС ДІЯЛЬНІСТЬ
07:00-08:00 Пробудження, вмивання
08:00-08:30 Сніданок
08:30-09:30 Час для самостійних ігор (малювання, ліплення, конструювання). Усе це можна виконувати під музичний супровід — дитячі пісні чи музичні казки. Завдяки цьому в дитини розвиватиметься пасивний словниковий запас.
09:30-11:30 Прогулянка
11:30-12:00 Повернення з прогулянки, підготовка до обіду
12:00-12:30 Обід
12:30-13:00 Час тихих ігор
13:00-15:00 Денний сон
15:00-15:30 Підвечірок
15:30-16:30 Розвивальні ігри разом з мамою. Під час спільної діяльності з батьками особистість дитини отримує необхідні для її розвитку імпульси. Приміром, дівчинка отримує від мами щось жіноче й жіночне, хлопчик від тата — чоловіче й мужнє
16:30-18:00 Друга прогулянка
18:00-19:00 Творчий розвиток — створення аплікації, гербарію, вивчення пісеньки чи віршика тощо
19:00-19:30 Вечеря
19:30-20:30 Водні процедури, підготовка до сну
20:30-21:00 Вечірня казка
21:00-07:00 Нічний сон

КОНСУЛЬТАЦІЯ:

«ДІТИ І КНИГА»

         Всебічний розвиток дитини в ранньому віці – запорука його успішного майбутнього. Важливу роль у розвитку людини будь-якого віку грає читання книг, адже завдяки книгам ми пізнаємо світ, як реальний, так і придуманий, чогось вчимося, вдосконалюємось.

          ЗГАДАЙТЕ, КОЛИ МИ БУЛИ ЗОВСІМ МАЛЕНЬКИМИ, ХТО НАМ ЧИТАВ КНИГИ – ЗВИЧАЙНО БАТЬКИ.

          Дитячий інтерес до книжки спершу цілком залежить від дорослого. Саме ВИ обираєте книжку для дитини, визначаєте, коли, скільки і з якою метою читатиме їй, яку систему роботи “довколо” книжки організуєте.

         Зараз, практично з самого народження, ДИТИНУ СУПРОВОДЖУЄ КНИГА.

          Щоб ДИТИНА І КНИГА продовжували супроводжувати один одного протягом всього життя, над цим треба попрацювати.

          ПРИЩЕПЛЮЙТЕ любов до книги З РАННЬОГО ДИТИНСТВА: купуйте дитині книги, читайте їй віршики, оповідання, казки.

          Діти різного віку мають свої особливості сприйняття літературних творів.

       ВИ МАЄТЕ ЗНАТИ, які книжки найбільш приваблюють ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ? ВАЖЛИВО врахувати вікові уподобання малюків.

        Діти раннього віку (від 1 до 3 років) віддають перевагу барвистим книжкам з простими картинками, із щільного картону, які вони можуть самі носити в руках, і тим, які їм читають перед сном. Їх насамперед цікавлять книжечки З МАЛЮНКАМИ ЧИ ФОТОЗНІМКАМИ таких самих малят, які зайняті чимось знайомим: сплять, граються іграшками, їдять, а також про тваринок.

         Їм до вподоби книжки-іграшки з РУХОМИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ В МАЛЮНКАХ, із приємними на дотик матеріалами (ХУТРО, ТКАНИНА) та додатковими деталями (ОЧІ-ГУДЗИКИ, НИТОЧКИ-ВУСА), використаними для створення окремих картинок-іграшок (КОТИК, ЗАЙЧЕНЯ, ВЕДМЕДИК).

         Маленьким дітям подобаються прості римовані й коротенькі прозові тексти, в тому числі казочки з добре передбачуваним елементарним сюжетом у кілька слів, що розміщені на кожній сторінці (ТУТ ДОМІНУЄ МАЛЮНОК).

        ВИБІР КНИЖОК – це лише перша сходинка у процесі спільного читання. Як же викликати у малюків цікавість до них?

      ЧИТАННЯ ВГОЛОС – найкраща нагода зацікавити дітей книжкою. Пропоную ВАМ ряд ПРОСТИХ ПРАВИЛ, дотримання яких перетворить читання на корисну й захопливу спільну справу.

  • Читайте малятам щодня (перед денним чи нічним сном, у транспорті, сквері тощо).
  • Тривалість і «кількість» читання визначайте залежно від віку, індивідуальних особливостей, емоційного настрою дитини в певний момент.
  • Читайте завжди із задоволенням. Ваш негативний настрій, примусовість читання швидко передаються дитині, викликають подібні реакції з її боку. Читання має стати і для ВАС, і для ДИТИНИ справжнім святом, радістю.

НАСТУПНЕ ПРАВИЛО:

  • Розглядайте обкладинку перед початком читання, пояснюйте, про що йтиметься у цій книжці.
  • Читаючи чи розповідаючи казку, «оживляйте» її, імітуйте голоси персонажів, змінюйте тембр, інтонацію, темп вашого мовлення, використовуйте жести, міміку, рухи, ігрові дії
  • Час від часу перечитуйте книжки. Іноді малюки самі просять прочитати ще раз улюблену книжку, твір чи окремий фрагмент із нього.
  • Розглядайте та обговорюйте вміщені у книжці ілюстрації. Не завжди обовязково читати всю книжку –можна просто переповісти її ЗМІСТ ЗА МАЛЮНКАМИ.
  • Дозволяйте малюкові (особливо до 3 років) самому перегортати сторінки. Це посилює інтерес до самої книжки.
  • Показуйте дитині, навіть наймолодшій, надруковані слова під час читання. Співвідносьте їх із зображеннями, з реальними предметами. Так, ніби граючись, дитина засвоює літери, що в подальшому допоможе їй навчитися читати.

НАСТУПНЕ ПРАВИЛО:

  • Ставте питання під час та наприкінці читання («Що це? Що відбудеться далі?…»).
  • Якщо в дитини виникли питання, не варто відкладати відповіді до кінця читання, а краще відразу задовольнити цікавість дитини.
  • ПРОДОВЖУЙТЕ ЖИТТЯ ТВОРУ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ ЧИТАННЯ. Виліплюйте з пластиліну персонажів, майструйте їх із шишок, жолудів, листя, каштанів, паличок.

Не забувайте і про культуру поводження з книгою!

Не дозволяйте малювати в книгах,

рвати книжки і кидати їх на підлогу,

навчайте малюка тримати всі книги в порядку,

показуючи йому власний приклад поведінки з книгою.  

 КОНСУЛЬТАЦІЯ:

«СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК»

      Маленькі діти ще не вміють самостійно розглядати предмети, помічати їхні ознаки — форму, колір, величину.

         Ознайомлення з КОЖНИМ ВИДОМ «СЕНСОРНИХ ЕТАЛОНІВ» має свої особливості.

      Наприклад – сприйняти КОЛІР можна лише зорово.

      Для ознайомлення З ГЕОМЕТРИЧНИМИ ФОРМАМИ – необхідно навчити дітей – обводити контур, зіставляти фігури.

      Робота з сенсорного виховання та розвитку сенсорних процесів з дітьми другого-третього року життя стає ефективною, якщо ДОТРИМУВАТИСЯ ТАКИХ ПРАВИЛ.

       Ігри й заняття спрямовуйте на розв’язання розвивальних завдань.  Оскільки увага дітей доволі швидко переключається з предмета на предмет, малюк знову і знову повертається до знайомих предметів, повторюючи засвоєні дії. Так виникає розвивальний ефект.

        На 2 – 3 році життя у дитини формується вміння стежити за діями дорослого. Вона починає розуміти КОМЕНТУЮЧЕ МОВЛЕННЯ ДОРОСЛОГО.

          Тому стимулюйте в неї природне прагнення наслідувати дорослого, сприймати і виділяти властивості предметів.

          Велике значення для розвитку мовлення має розвиток дрібної моторики. Поступово ускладнюйте завдання та щодня повторюйте з дітьми вивчений матеріал. Важливо забезпечити дітям можливість активно діяти з матеріалом, для закріплення набутих умінь повторювати дії з подібними матеріалами, аби надалі використовувати їх у самостійних іграх.

          Під час ознайомлення дітей із поняттями кольору, форми, величини поступово ускладнюйте завдання. Переходьте від елементарних завдань на групування однорідних предметів до врахування різних сенсорних властивостей під час групування.             Пропонуйте дітям ознайомитися з предметами, які можна обстежити обмацати, погладити. Пізніше діти пізнають такі сенсорні властивості, розпізнати які можна через зорове сприймання, приміром колір.

         Ознайомлюйте дітей спочатку З КОНТРАСТНИМИ ВЛАСТИВОСТЯМИ предметів — круглої та квадратної форми, червоного й синього кольору, великими й малими за розміром.

Потім ознайомлюйте з предметами, ближчими за властивостями.  Продемонструйте необхідні дії та детально поясніть їх.  

КОНСУЛЬТАЦІЯ: 

«ПОБУТ НАВКОЛО НАС. АБО ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ,  КОЛИ НАБРИДЛИ МАГАЗИННІ ІГРАШКИ?»

          Мабуть кожна мама стикалася з проблемою – як зробити всі домашні справи і при цьому не обділити увагою свого малюка, якому іграшки набридли, самому не цікаво, хоче гратися, а не знає чим…

          А ВСЕ ДУЖЕ ПРОСТО – ігри та іграшки для малюка навколо нас. Давайте зазирнемо в кожну кімнату і спробуємо в ігровій формі допомогти мамам в повсякденних клопотах.

          Зазвичай, кожен дім розпочинається з коридору, де живе верхній одяг, черевички та шапочки – ЗАПРОПОНУЙТЕ малюку розставити разом черевички в рядок, запитайте де більші, а де менші, визначте де лівий, а де правий черевичок, запропонуйте поміряти великі та маленькі черевички, а також самостійно їх шнурувати. Також можна запитати дитину про одяг  – де чий? Де велика і де маленька куртка? Чия більша, а чия менша?

          СПАЛЬНА КІМНАТА – щодня після сну дорослі перевдягаються та прибирають постіль. Дуже часто малюки беруть у ліжко з собою улюблену іграшку – зробіть ліжечко і для цієї іграшки, поставте поруч з ліжком дитини, нехай малюк вкладає на ніч спати її, а потім вранці, разом з мамою застеляє ліжко, перевдягає та розчісує іграшку. Цим дитина наслідує дорослих та формує культурно – гігієнічні навички.

          Чим можна зайняти дитину у ВАННІЙ КІМНАТІ – окрім щоденного вмивання та чищення зубів. Можна запропонувати дитині ВЕСЕЛЕ ПРАННЯ.

          Мильні бульбашки додадуть цікавинки. Можна організувати купання ляльки, супроводжуючи гру питаннями:  (Яку потрібно водичку брати для купання? Чим ми миємо волосся? Для чого нам потрібне мило? Чим після купання ми витираємо тіло? Що потрібно робити з брудним одягом?…)

           Поки Ви перете, дитині можна також запропонувати попрати одяг для ляльки. А потім разом розвішати велике та маленьке прання, намагайтеся за можливості добирати прищіпки за кольором одягу. Малюкам дуже важливо бути завжди в центрі уваги, тому хваліть за допомогу, милуйтеся разом виконаною роботою.

           КУХНЯ – доки мама готуватиме їжу, в кухні іграшками може стати, що завгодно – від кухонного обладнання до продуктів харчування. Наприклад, запропонувати дитині зробити для матусі браслет з макарон (дайте яскраву стрічку і нехай малюк нанизує на неї макарони).

           Ложкою пересипати крупу з однієї миски в іншу.

           Насипаєте в контейнер крупу і ховаєте туди іграшки з  кіндер-сюрпризу, цукерки, нехай маля все це бачить, і далі запропонуйте йому відшукати усі «скарби».

            Альтернативою пластиліну може стати солоне тісто. Мама може не хвилюватися за здоров’я малюка, адже воно  абсолютно безпечне, навіть якщо малюк захоче його спробувати. Запропонуйте дитині зліпити булочки, яблука, вареники, розфарбуйте і використовуйте в іграх з лялькою («Чаювання», «До бабусі в гості»).

            Якщо під час приготування страв, залишається сік з буряка чи моркви, запропонуйте дитині помалювати ним на папері пальчиком. Або зробіть штамп з картоплі, цікавим буде відтиск з лимону, пекінської капусти, далі малюки підключають фантазію і розпочинають самі експерементувати.

            В ранньому віці можна проводити дослідницьку діяльність – посадіть у воду цибулинку  і щодня спостерігайте, що нового з`явилося – це розвиває у дитини вміння і навички – спостерігати, порівнювати, ставити запитання, експериментувати.

           Поговоріть з дитиною про мікроби – що це? Де живуть?     Чому потрібно мити руки і якими можуть бути наслідки?

           Також можна разом визначати властивості води – набрати в миску води та запропонувати малюку дослідити, що плаває, що тоне.

           Зміною діяльності для малюка може стати сумісне чаювання з справжнього та іграшкового посуду, потім запропонуйте дитині разом помити справжній та іграшковий посуд.

           ВІТАЛЬНЯ – зазвичай, це найбільша кімната в домі, там багато простору для ігор і зазвичай під кінець дня найбільше іграшок по різних кутках. Із складання іграшок можна зробити цікаву гру – пограйте у піратів – хто перший назбирає більше скарбів, або у якості ємкості використайте розкриту парасольку, нехай дитина знаходить іграшку і кидає вам, а ви ловіть парасолькою.

             Прибирання теж може бути цікавим, дитина наслідує дорослого, тому витирайте пил разом, (дайте малюку ганчірку і запропонуйте самому витерти якусь поверхню), разом полийте квіти та витріть пил на листочках, цим Ви привчите дитину бережливо ставитися до рослин. Поясніть йому, чому потрібно поливати та доглядати за квітами.

            Прибирати пилосмоком та мити підлогу можна під веселу музику, робіть це разом або по черзі.

            Обов’язково хваліть малюка за допомогу. Запитайте що йому сподобалось сьогодні найбільше, та що б він хотів робити завтра, адже так багато ще не дослідженого та не вивченого.

           Як бачимо – навколо нас, в побуті, є чимало цікавих для дітей об`єктів, які під пильним наглядом батьків, стануть гарною альтернативою магазинним іграшкам, що часто ламаються і до яких малеча швидко втрачає інтерес.

Нехай дитинство для вас та ваших малюків буде яскравим, а небо над головою завжди буде мирним!

 

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Секс шоп Купить мед. справки