Діагностика дітей до школи

Аналіз обстеження готовності дітей

до навчання в школі

 Обстежено дітей  (6 річного віку) – 32

за 2024/2025 навчальний рік

 

Кількість дітей

% від загальної кількості

Високий рівень

                13

                41%

Достатній рівень

                14

                44%

Середній рівень

                 4

                12%

Низький рівень

                 1

                3%

 

 

Дата:      17.05.2025р.                                        

Вихователь-методист: Ольга КОВАЛЕНКО

Психологічна готовність до шкільного навчанняце певний стан психічного розвитку особистості дитини у перехідний період від дошкілля до шкільного віку, який зумовлює формування в неї здатності брати участь у шкільному навчанні.

У дитини дошкільного віку не може бути сформованих «шкільних» якостей у чистому вигляді, оскільки вони, як і будь-які інші, складаються в ході тієї діяльності, для якої вони є необхідними.

Психологічна готовність полягає не в тому, що у дитини виявляються сформованими  саме «шкільні» якості, а в тому, що вона оволодіває до наступного їх засвоєння.

Настання готовності не завжди чітко визначається хронологічним критерієм. Повна психологічна готовність до навчання в школі може сформуватися і задовго до, і набагато пізніше після фактичного відвідування школи.

Що таке шкільна зрілість? Традиційно виділяють три аспекти шкільної зрілості:

Ÿ      інтелектуальна;

Ÿ      емоційна;

Ÿ      соціальна.

    Значну роль в засвоєнні знань дітей старшого дошкільного віку мала індивідуальна робота з навчання грамоти та логіко-математичного розвитку.        

         Але за результатами обстеження дітей всіх вікових груп треба відмітити, що і надалі більше уваги необхідно приділяти саме розвитку, а не навченості.  Тому що, тільки 34% дітей можуть застосовувати свої знання щодо розв’язання проблеми, працюють на творчому рівні, а останні діти – це діти, які працюють за підказкою вихователя, самостійно не спроможні розв’язати проблему.

         Для реалізації на практиці вирішення завдань розвитку дитини у плануванні освітньої діяльності доцільно віддати перевагу, в наступному навчальному році, міні-заняттям, адже вони надають змогу врахувати міру зацікавленості, інтерес дітей, дозувати інформацію чи завдання.