Аналіз обстеження готовності дітей
до навчання в школі
Обстежено дітей (6 річного віку) – 25
за 2023-2024 н.р.
|
Кількість дітей
|
% від загальної кількості
|
Високий рівень
|
7
|
28%
|
Достатній рівень
|
9
|
36%
|
Середній рівень
|
9
|
36%
|
Низький рівень
|
0
|
0%
|
Дата: 17.05.2024р.
Вихователь-методист: Ольга КОВАЛЕНКО
Психологічна готовність до шкільного навчання – це певний стан психічного розвитку особистості дитини у перехідний період від дошкілля до шкільного віку, який зумовлює формування в неї здатності брати участь у шкільному навчанні.
У дитини дошкільного віку не може бути сформованих «шкільних» якостей у чистому вигляді, оскільки вони, як і будь-які інші, складаються в ході тієї діяльності, для якої вони є необхідними.
Психологічна готовність полягає не в тому, що у дитини виявляються сформованими саме «шкільні» якості, а в тому, що вона оволодіває до наступного їх засвоєння.
Настання готовності не завжди чітко визначається хронологічним критерієм. Повна психологічна готовність до навчання в школі може сформуватися і задовго до, і набагато пізніше після фактичного відвідування школи.
Що таке шкільна зрілість? Традиційно виділяють три аспекти шкільної зрілості:
інтелектуальна;
емоційна;
соціальна.
Значну роль в засвоєнні знань дітей старшого дошкільного віку мала індивідуальна робота з навчання грамоти та логіко-математичного розвитку.
Але за результатами обстеження дітей всіх вікових груп треба відмітити, що і надалі більше уваги необхідно приділяти саме розвитку, а не навченості. Тому що, тільки 34% дітей можуть застосовувати свої знання щодо розв’язання проблеми, працюють на творчому рівні, а останні діти – це діти, які працюють за підказкою вихователя, самостійно не спроможні розв’язати проблему.
Для реалізації на практиці вирішення завдань розвитку дитини у плануванні освітньої діяльності доцільно віддати перевагу, в наступному навчальному році, міні-заняттям, адже вони надають змогу врахувати міру зацікавленості, інтерес дітей, дозувати інформацію чи завдання.