Поради батькам
|
---|
|
---|
Адаптація дитини до дитячого садочка
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Для того, щоб Ваша дитина швидко й легко звикла до нового способу життя, що його пропонує дитячий садок, відчувала себе у групі упевнено й комфортно, ми просимо Вас про співпрацю в період її адаптації до нових умов.
У дитячому садку дитині треба звикнути до:
-нових дорослих людей, які про неї піклуватимуться;
-нової обстановки, приміщень, меблів, іграшок;
-товариства своїх однолітків;
-нового розпорядку дня.
Вашій дитині простіше звикати до цього поступово.
Тому ми просимо Вас уперше прийти з дитиною тоді, коли в групі не буде інших дітей, або буде їх мало, і вихователь зможе познайомитися з Вашим малюком, а він — вивчити нову для нього дорослу людину. Дитина відчуватиме себе упевнено, якщо Ви спочатку будете поряд із нею.
Перші дні бажано приводити дитину о 9.00, нагодувавши її сніданком, і забирати додому через 1,5 – 2 години на протязі адаптаційного періоду, поки дитина не звикне. Про це Вам розповість вихователь.
Якщо дитина досить легко адаптується до нового для неї укладу життя, Ви можете залишати дитину в дитячому садку для денного сну. Першого та другого тижня просимо забирати дитину одразу після обіду (приблизно о 12.30), потім – після денного сну.
Удома в адаптаційний період треба ставитися до малюка терпимо й уважно. Коли щось турбує Вас у зв’язку з дитячим садком, не обговорюйте це при дитині, але обов’язково поділіться всіма побоюваннями зі співробітниками нашого закладу.
Просимо Вас розповісти вихователеві про дитину якомога більше — усе,
що Ви вважаєте особливо важливим.
Ми готові прислухатися до всіх Ваших побажань.
Якщо надворі холодно…
Слід попіклуватись про те, щоб одяг для прогулянки забезпечував дитині достатню свободу рухів. Тому краще та корисніше віддати пере- вагу легкій, але теплій куртці або комбінезону.
Не рекомендується закривати дитині рот шарфом – у цьому випадку малюку доведеться дихати не тільки холодним, але й вологим повітрям, що шкідливо для організму. На голову дошкільнику краще вдягнути теплу вовняну або хутряну шапочку. Не можна вдягати хутряний головний убір на вовняний: від цього голова дитини спітніє, що може призвести до застуди.
Рекомендоване вбрання для прогулянки дошкільника надворі
|
10 правил для батьків
Ці правила були прийняті
у Міжнародний рік дитини
Вони містять педагогічні настанови Песталоцці, Фребеля,Черні і враховують сучасний практичний досвід.
1. Любіть свою дитину. Радійте з її присутності, приймайте її такою, якою вона є, не ображайте, не принижуйте, не підривайте її самовпевненості, не піддавайте несправедливому покаранню, не позбавляйте своєї довіри, дайте привід любити Вас.
2. Охороняйте свою дитину. Захищайте від фізичних і душевних небезпек, навіть, коли треба – жертвуючи власними інтересами і ризикуючи власним життям.
3. Будьте гарним прикладом для своєї дитини. Прищепіть їй повагу до традиційних цінностей, самі живіть згідно з ними. Нехай у вашій сім’ї побутують чесність і скромність.
4. Грайтеся зі своєю дитиною. Приділяйте їй якомога більше часу, розмовляйте з нею, грайтеся так, як їй подобається, її гру сприймайте всерйоз.
5. Працюйте зі своєю дитиною. Допомагайте їй, коли вона намагається брати участь у роботі вдома, в саду. Коли дитина підросте, привчайте її включатися в усі роботи по господарству.
6. Покажіть дитині можливості й межі людської свободи. Дайте дитині можливість нагромадити власний досвід, навіть, якщо це пов’язано з певним ризиком. Надмірно опікувана від будь-якої небезпеки дитина нерідко стає соціальним інвалідом.
7. Привчайте дитину бути слухняною. Спрямовуйте поведінку дитини таким чином, щоб її дії не завдавали шкоди ні їй самій, ані іншим. Дитину потрібно заохочувати до дотримання встановлення правил.
8. Надавайте дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів. Нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.
9. Дозволяйте дитині набувати життєвого досвіду. Нехай навіть не безболісно, але самостійно.
10. Чекайте від дитини тільки таких міркувань, на які вона здатна у своєму віці, виходячи з рівня свого розвитку і життєвого досвіду.
Як підготувати дитину до свята,
щоб від свята отримати радість
Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята – це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ
- Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
- Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
- Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи.
Щоб переконатись, що дитині буде комфортно – треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.
РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ
- При написанні сценаріїв свят враховуються програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музична зала).
- Під час розподілу ролей враховуються бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевненно допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
- За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, вихователя-методиста.
ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ
- Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
- Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі – підготуйте до цього дитину, поясніть причину.
ПЕРЕГЛЯД СВЯТА
- Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
- Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
- Огляньте виставку поробок.
- До зали заходьте після запрошення.
- Вимкніть мобільний телефон.
- Не коментуйте виступи дітей під час свята.
- Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою – це може мати небажані наслідки.
- Підтримуйте виступ дітей оплесками.
- Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
- Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя.
- Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв’язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
- Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною – пропонуємо свято подивитись поза межами музичної зали.
Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є.
Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину.
Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад,
ваша поведінка та душевна доброта.
Правила поведінки батьків на дитячому святі
Ласкаво просимо на дитяче свято до нас
І з правилами ознайомиться ми пропонуємо Вам
Ми в музичному залі раді бачити всіх
Завжди звучать тут пісні, дитячий сміх.
І щоб свято було спокійніше, веселіше,
Не треба брати з собою грудних дітей.
Втомляться, будуть плакати, і кричати,
Недобре артистів відволікати.
У день свята ви постарайтеся раніше встати.
Щоб на ранок в дитячий заклад вчасно попасти.
Щоб Ваша дочка чи ваш син
Костюм надіти спокійно зміг.
А ось фотоапарат та камеру візьміть,
І обов’язково все свято зніміть.
А що ж можна? Запитаєте ви нас!
Ми дуже просимо, дорогі вас,
Оплесками підтримувати дітей,
Щоб артистами стали скоріше.
А якщо вже довелося вам запізнитися,
То постарайтеся нікому не заважати.
Ви між номерами паузу дочекайтеся
Пройдіть в зал і біля дверей сідайте.
І не забудьте зняти пальто і шапки.
Зніміть чоботи, одягніть тапки,
А краще туфлі на високих підборах.
Щоб усі навколо сказали: «Ах! Який у Вас гарний смак!»
Ще хочемо, друзі вам запропонувати
Свої таланти в залі виявляти.
Читати вірші, співати пісні, танцювати,
Жартувати, на святі нашому роль зіграти.
Танцюйте, співайте, веселіться з нами
І знайте, чекаємо завжди ми дуже зустрічей, приємних з вами!
НОВІ МЕТОДИ ДОШКІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
Консультація для батьків. Софія Русова.
Золоті джерела праць Софії Русової – це не тільки історія педагогічної і психологічної думки, це і абсолютний сучасний погляд на загальну проблему, конкретні завдання, відповідні умови, форми і методи організації дошкільного виховання. Нижче представлені фрагменти з її книжки – “Нові методи дошкільного виховання”, що вийшла у Празі 1927 р., як посібник для тих, хто здобував професію дошкільного працівника.
1. Розвиток свідомості
«Якщо ми будемо лише пасивно спостерігати, як росте, розвивається дитина, то сама дитина буде шукати активного впливу, авторитету, без якого вона почуває себе безпомічною і безпорадною. А тому треба насамперед якнайкраще придивитися, пізнати душевний і фізичний стан дитини, розібратись у тому, до чого вабить дитину, та від чого її відвертає.
Важливим фактором для своєрідного виявлення дітей – є веселість в житті, як у родинному оточенні, так і в дитячому садку. Це не означає, що мусить бути постійний тарарам і галас, ні. Веселе життя, де панує радість, виникає з доцільного поділу часу на працю й спочинок, від ігри, відповідної до дитячих інтересів, від сонця, що світить в дитячих кімнатах, від щирості і приязні, що панують у кожній дитячій установі, від задоволення своєю працею, від контакту з товаришами, що захоплені однаковими інтересами,, від краси шкільної хати, де завжди мусить бути чисто, ясно, оздоблено, від краси природи тощо».
2. Інтереси дитини у різному віці
«Дитина є справді експерементатор, і нам треба за нею слідкувати на наших предметних лекціях у дитячому садку. Свобода рухів, як того вимагає Монтессорі, є кінцевою передумовою здорового, правильного розвитку дитини, ці рухи мають бути найрізноманітні, а наша доля приводити їх до найкращої координації.
У дитячих установах повинно бути досить вільного простору і в хаті, й надворі, щоб діти мали змогу вільно рухатись. Використовувати рухливість дітей можна різноманітно, впливаючи на їх виховання, бо ніщо так не привчає до дисципліни, як гімнастика й взагалі координація рухів. Ніщо не дає дитині такої надзверхньої культурності, як ритмічна гімнастика, пластика рухів, танці. Дуже розвиває здібність до висловлення, до яскравої уяви драматизація оповідання самостійними рухами дітей.
Вчинки дитини викликають її інтерес, неоднаковий в різні періоди віку, і які в загальних рисах слідують один за одним в такому порядку: інтерес до мови (1-3 р.), до гри (2-5р.), до казок (3-6 р.), загальний інтерес до всього, що виявляється питанням “через що?”, “нащо?”.
3. Вправи смислів
«Дитині треба давати якнайбільше естетичних сприймань – як природних, так і штучно-мистецьких. Вони розвивають не лише естетичний смак дитини, а й її фантазію, наповнюючи її свідомість красивими образами.
Для музичного виховання треба насамперед привчити дитину слухати; до 3 років краще не вчити її співати. Добре, коли менші діти слухають, як співають старші діти, бо вони до цього прислухаються з найбільшою увагою й ці співи несвідомо запам’ятовують.
Вправи смислів мають розвинути не тільки гостроту органів, а й сенсорну пам’ять, пам’ять усіх смислових вражень. Наприклад, намалювати кольоровий найпростіший орнамент на дошці, звернути на нього увагу дітей, а на другий день попросити, щоб діти самі його по пам’яті намалювати, додержуючись того ж порядку в розташуванні фарб.
Щодо окремих смислів, то слух найкраще розвивається музикою. Доречні Монтессорові хвилини абсолютної тиші – мовчанки, коли діти прислухаються до тих непомітних взагалі звуків, на які вони під час гри не звертали жодної уваги. В такій тиші педагог тихо викликає кого-небудь із дітей по йменню – так можна перевірити чутливість слуху у різних дітей».
4. Гра
«Нічого так не потребує дитина, як можливості вільно гратися, через що, в кожному дитячому садку повинна бути досить велика кількість різноманітних цяцьок, щоб кожна дитина могла бавитися, знаходячи те, що більше відповідає її нахилам та її бажанням. Завше краще, щоб іграшки для дітей були пов’язані з рухами – щось возити, кидати (м’ячі, серсо, візочки). Треба заводити різних звірят, щоб привчати дітей доглядати за ними, до ласкавого з ними поводження.
Цікаво збирати народні дитячі забавки, які у нас на Україні продаються на ярмарках і зроблені самими дітьми, або для дітей селянськими майстрами. Багато вже написано про те, яке велике значення має для дітей гра, вона їх стихія – в іграх набирають вони сили, розвиваються фізично й духовно. Гра є дуже важливий фактор виховання, бо в іграх суцільно виявляється природа дитини і грою можна її або стримати від небажаних поступків, або викликати бажані. Усі народи мають свої стародавні ігри, що на перших порах мали характер ритуальних вправ, а лише згодом набрали характеру гри. Ці ігри часто повні гарних естетичних рухів, як наприклад, наші веснянки, та й перейняті вони національним духом, який треба обов’язково вносити в життя кожної дошкільної організації. Ігри відповідно до розвитку дітей мають свій розподіл:
- Прості руханки – бігати наввипередки, перебігати із кутка у куток.
- Ігри, що випливають з інстинкту переймання. Дівчатка люблять грати в господарство, повторювати в грі родинні звичаї, які їх найбільш зацікавили. Щоб розвинути в дітях зацікавленість, треба щоб в тих іграх, якими ми захоплюємо дітей, проступали обидва процеси – переймання й творчість. Бажано збирати наші стародавні українські ігри й користуватись ними в дитячих садках. Не треба гру механізувати, а ширше давати дітям можливість вносити щось нове, якусь іншу комбінацію, свої творчі ремарки. Ігри старших дітей мають наближатися до драматизації різних оповідань і до ілюстрації лекцій, тільки в складнішій формі. Діти знайомляться з побутом дикунів і радо імітують його в іграх, наприклад, грають у Робінзона Крузо.
Для дітей 5-6 років доброю розвагою може бути театр ляльок або театр тіней, особливо, коли вони самі нароблять ляльок – виріжуть їх з паперу, і ними проілюструють свої улюблені казки».
5. Праця дітей
«Ручну працю треба починати з найпростішої, щоб діти відразу могли її без сторонньої допомоги виконати за тим зразком, що його подасть керівник школи. Треба підібрати найбільш підхожий матеріал і не перешкоджати дітям самостійно ним користуватися”.
З окремих праць велике значення має дитячий малюнок. Він має значення як показчик, бо виявляє психологію дитини, силу та правдивість тих вражень, що дитина придбала. Є ще друге значення малюнка – мистецьке, естетичне – це та насолода, яку він дає при доброму навчанні, особливо при малюванні фарбами.
Ліпка, так само як і малюнок, допомагає досягти тієї самої мети. Ліпка добре розвиває уяву, допомагає малюнкові. Матеріалом для ліпки може бути пісок, глина, пластилін, розмочений папір.
Діти також люблять вирізати різні забавки (Різдвяну ялинку). Вирізані забавки можна склеювати і так складати цілі малюнки. Ця праця може бути індивідуальною і спільною для цілої групи. Гарним використанням ліпки та вирізування може бути утворення лялькового театру або театру тіней. В цій праці приймають участь усі старші діти для створення приємної розваги для малих дітей.»
Всебічний розвиток дитини в ранньому дитинстві – запорука його успішного майбутнього. Важливу роль у розвитку людини будь-якого віку грає читання книг, адже завдяки книгам ми пізнаємо світ, як реальний, так і придуманий, чогось вчимося, вдосконалюємось.
Коли ми були ще зовсім маленькими, то місія читання книг лягала на плечі наших батьків.