postheadericon НУШ – огляд концепції

НУШ – огляд концепції

Що таке концепція Нової української школи?

Концепція пояснює ідеологію змін, що закладені в проекті базового закону «Про освіту»

Що таке концепція Нової української школи?

Що таке концепція Нової української школи? Для чого вона потрібна? Які основні компоненти увійдуть до «формули Нової української школи»? Де можна ознайомитися з проектом концепції та як взяти участь в обговоренні?

Концепція Нової української школи простою мовою пояснює ідеологію змін, що закладені в проекті базового закону «Про освіту», який знаходиться у Верховній Раді України та очікує на повторне перше слухання. Мета цього документу – зацікавити ідеєю реформування освіти та долучити до широкого суспільного діалогу батьків, вчителів, організації, місцеві органи влади.

Затверджена концепція Нової української школи, підтримана усіма зацікавленими сторонами, потрібна для того, щоб сформувати чітке уявлення про мету шкільної реформи, її кінцевий результат та сформувати програму дій. Так, презентована концепція містить в собі як чіткі програмні моменти (наприклад, перехід до 12-річної шкільної освіти, структурний поділ школи-12-річки на 3 рівні), так і ціннісні, філософські поняття – орієнтацію виховного процесу в школі на загальнолюдські цінності, до яких відносяться: гідність, чесність, справедливість, повага до життя, повага до себе та інших людей, повага до прав людини, свобода, демократія, культурне розмаїття, патріотизм, повага до рідної мови, турбота про довкілля, солідарність, відповідальність.

Відповідно до презентованої концепції формулу Нової української школи складатимуть 8 базових компонентів:

  • Новий зміст освіти, заснований на формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

  • Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

  • Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

  • Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

  • Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

  • Нова структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

  • Децентралізація та ефективне управління, які нададуть школі реальну автономію.

  • Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечить рівний доступ усіх дітей до якісної освіти, незалежно від їх місця проживання, матеріального стану родини тощо.

 

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Секс шоп Купить мед. справки