ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ
З 29.04.2024 ПО 03.05.2024
ПРОЙШОВ ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ
Серед актуальних завдань, які вирішує сьогодні дошкільний заклад, чільне місце належить проблемам виховання у дошкільників основ безпеки життєдіяльності. Освітня робота з дітьми дошкільного віку повинна забезпечити необхідний рівень знань дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі та вироблення в неї елементарних, доступних віку норм поведінки у надзвичайних ситуаціях.
Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
З метою запобігання травматизму в нашому закладі дошкільної освіти педагогами використовуються різні форми і методи навчання основам безпечної поведінки.
Метою проведення “Тижня безпеки дитини” є формування у дітей:
-розуміння цінності власного життя та здоров’я, основ здорового способу життя;
-правил безпечного перебування на вулицях, правила поводження з незнайомими людьми;
-навичок безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих;
-уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби;
-обережного поводження з ліками,хімічними речовинами, побутовою хімією;
-відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму і правил пожежної безпеки;
-правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках;
-правил безпечної поведінки на водоймищах тощо.
Були заплановані тематичні дні:
Ι день- «День здоров”я»;
ΙΙ день- «Сам удома»;
ΙΙΙ день-«Вогонь друг – або ворог»;
ΙV день – «Ми – пішоходи та пасажири”;
V день-«ЗДО – територія безпеки».
Протягом Тижня безпеки дитини завідувачем Рисіч В.В., вихователем-методистом Коваленко О.В., завідувачем господарства Васільєвою Н.М.:
– перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в закладі дошкільної освіти;
– перевірено журнали проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки;
– перевірено стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території, стан пожежних щитів та пожежного обладнання;
– перевірено стан дитячих ігрових та спортивного майданчиків;
– перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;
– перевірено стан і забезпеченість медичного обладнання;
– вихователем-методистом Коваленко О. В. підготовлено консультацію для педагогів «Завдання, організація та проведення «Тижня безпеки дитини» та складено орієнтовний перспективний план роботи на час проведення Тижня БЖД.
Вихователями всіх вікових груп:
– поповнено інформаційні папки «Безпека дитини» в кожній групі;
– підготовлено матеріали та виготовлено папки-пересувки «Безпека дорожнього руху», «Правила пожежної безпеки», «Небезпека в побуті», «Бережемо життя і здоров’я дітей», «Особиста безпека дитини». Виготовлено ряд дидактичних матеріалів.
Як поводитися під час надзвичайних ситуацій, з вибухонебезпечними предметами, під час виникнення пожежі, яких правил дотримуватися на дорозі, в транспорті, під час відпочинку на природі, коли ти залишаєшся один вдома. Які дії при сигналі «Увага всім», яких правил дотримуватися в укритті. Ці та інші знання про особисту безпеку дошкільники отримують в садочку. Відпрацьовують набуті знання на практиці у формі ігрової діяльності, створення ситуацій, під час спостережень, віртуальних екскурсій, рухливих та дидактичних ігор.
Бо наша безпека – в наших руках!!!
ПЛАН ЗАХОДІВ
під час «Тижня безпеки дитини»
на період з 29.04.2024р. по 03.05.2024р.
з/п | Назва заходу | Дата проведення | Відповідальні за проведення |
1 | Виховна година.
Розповідь дітям «Де ховається здоров’я?» Ø склади речення за картинкою: Ø вивчити віршик «Здоров’я»: |
Перший день
«День здоров’я» |
Вихователі груп №3, №4, №5, №6 |
Граємось – навчаємось:
Ø Д/гра «Їстівне – не їстівне». Ø Д/гра «Чим можна та чим не можна гратися?» Ø Д/гра «Отруйне – не отруйне». Ø Д/гра «Можна –не можна» – правила поводження на водоймі. |
|||
Читання казки «Як хлопчик Степанко, здоров’я шукав». | |||
Перегляд мультфільму «Вакцинація – запорука здоров’я дитини», https://youtu.be/RWE2NDl65gM | |||
Гра «Домалюй личка чоловічкам» – уявіть, що один з чоловічків здоровий, а другий – хворий. Які в них будуть личка? Домалюйте. |
|||
Мандрівка до країни Вітамінії
Мета: систематизувати знання дітей про вітаміни, їх користь, правила вживання, культуру харчування; розвивати мовленнєву творчість (складання творчих розповідей), активізувати словник; розвивати творчу уяву засобами образотворчої діяльності (кляксографія «Портрет Вітамінки»). https://youtu.be/58ta2TJaAr4 |
|||
Сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Сім’я», «Аптека» (внести до сюжету надзвичайні ситуації). Мета: відпрацювати правильну поведінку за умов хвороби, вміти викликати швидку допомогу, не вживати ліки без дозволу дорослих. Виховувати бажання бути здоровими. |
|||
Робота з батьками. Консультація «Безпека в літку»:
Ø Безпека на воді. Ø Уникаємо харчових отруєнь. Ø Обережно отруйні гриби та ягоди. |
|||
Співпраця з батьками (пропозиція батькам разом з дітьми обирати улюблені заняття. У разі потреби, використовувати зворотний зв’язок упродовж дня з вихователем). |
|||
2 |
Дидактична гра «Аварія» Мета: навчити дітей використовувати найпростіші засоби захисту, в найкоротший термін вийти з небезпечної зони. Виховувати спритність, сміливість. Граємось – навчаємось: – Мовленнєва гра «Що я роблю вдома?» – Д/гра «Свої – чужі» – Д/гра «Чим можна гратися?» |
Другий день
«Сам удома» |
Вихователі груп №3, №4, №5, №6 |
Граємось – навчаємось:
Ø Мовленнєва гра «Що я роблю вдома?». Ø Д/гра «Свої – чужі». Ø Д/гра «Чим можна гратися?» |
|||
Нейропсихологічна гра “Роби як Лорі” (повтори, якщо зможеш), https://youtu.be/nWK56OV5CBQ | |||
Бесіда «Звідки людина знає про небезпеку» – довести необхідність берегти органи чуття. | |||
Моделювання небезпечних ситуацій, що може статися вдома. | |||
Малювання «Коли всі вдома» (моя сім’я). | |||
Відео-заняття:
Ø «Основні правила поведінки на вулиці», Ø «Як уникнути отруєння дикорослими грибами», https://youtu.be/9EAzJW9kpOU |
|||
Розгляд ілюстрацій з набору карток «Як уникнути неприємностей». | |||
Розповідь-бесіда «Що шкідливо»
Мета: формувати уявлення дітей про шкідливий вплив хімічних речовин на здоров’я. Учити правил поведінки під час користування термометром. Використовувати обережну поведінку в побуті. |
|||
Дидактична гра «Свої-чужі»
Мета: повторити, хто є свої та чужі люди, вчити поводитись з ними, виховувати культуру поведінки та спілкування з різними людьми. |
|||
Розповідь-бесіда «Небезпечні речі» Мета: закріпити уявлення про шкідливий вплив хімічних речовин на здоров’я та життя людини, розуміння того, що не можна гратися аерозольними балончиками (лак, освіжувач повітря, дезодорант, дихлофос, отрута для комах), ліками, градусником та інше; виховувати обережну поведінку в побуті, особливо у відсутності дорослих вдома. |
|||
Гра-моделювання «Землетрус” Мета: дати дітям уявлення про землетрус, його можливі наслідки. Учити правил поведінки під час землетрусу. Виховувати почуття взаємодопомоги. |
|||
Сюжетно-рольова гра «Лікарня»
Мета: учити дітей надання правил першої медичної допомоги, поведінки у лікарні. Розвивати зосередженість. Виховувати правила культурної поведінки, розуміння необхідності лікування. |
|||
Основи правової культури. «Усі діти мають право на безпечне життя поряд з батьками» – пояснити яким чином цей захист відбувається. | |||
Індивідуальні консультації для батьків, які потребують допомоги у виконанні завдань з дітьми під час карантину. |
|||
Робота з батьками. Рекомендації для батьків вихованців «Ви повинні навчити цих речей своїх дітей для їхньої безпеки». | |||
3 | Дидактична гра «Добре – погано»
Мета: систематизувати знання дітей про користь та шкоду від вогню та вогнепальних засобів (сірники, електроприлади, газова плита, іграшкові вибухівки, петарди та інше); виховувати почуття обережності при користуванні ними, https://youtu.be/fIE_StzcEHw |
Третій День
«Вогонь друг – або ворог» |
Вихователі груп №3, №4, №5, №6 |
Бесіда на тему «Бачив я не раз, як вмикає мама газ». |
|||
Граємось – навчаємось:
Ø Д/гра «Пожежний щит». Ø Д/гра «Вогонь добрий – вогонь злий». Ø Д/гра «Гасить – запалює». Ø Д/гра «Врятуй вірних друзів». |
|||
Навчальне відео «Пожежна безпека», https://youtu.be/iRQi6i5X5Is | |||
«Хто такі пожежники» – навчальне відео для дітей, https://youtu.be/fIE_StzcEHw | |||
Словесна гра «Знаю і думаю». Наприклад, нехай дитина назве те, що вона знає про пожежу, в чому вона впевненна. А потім нехай назве, в чому сумнівається. | |||
Навчальне відео «Дії під час пожежі», https://youtu.be/gNYhpTMKiAA | |||
Складання казки «Про двох веселих сірничків»
Мета: уточнити уявлення дітей про причини виникнення пожежі, сприяння запобіганню пожеж, що виникають від пустощів; виховувати почуття обережності, дбайливе ставлення один до одного, доброзичливість, товариськість. |
|||
Літературна вікторина (читання невеличких уривків, з творів дитячої художньої літератури, описування героїв, їх героїчних вчинків).
Мета: залучити дітей до аналізу ситуації за змістом художніх творів, до самостійного пошуку правильних дій в певних ситуаціях, повторити правила поведінки під час пожежі. |
|||
Дидактична гра «Кому що потрібно».
Мета: систематизувати знання дітей про засоби необхідні для гасіння пожежі: сокиру, вогнегасник, відро, пісок, лопату, багор (попередньо ознайомити з інвентарем протипожежного куточка закладу дошкільної освіти). |
|||
Робота з батьками. Консультація «Дитячий травматизм». | |||
Індивідуальні консультації для батьків, які потребують допомоги у виконанні завдань з дітьми під час карантину. | |||
4 | Бесіда «Я йду до дитячого садка»
Мета: систематизувати знання дітей про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів; виховувати обережність, культуру поведінки пішоходів на вулиці, почуття безпеки. |
Четвертий день
«Ми – пішоходи та пасажири» |
Вихователі груп №3, №4, №5, №6 |
Бесіда як ми граємось на вулиці».
– Фізкультхвилинка «Вгору вниз», https://youtu.be/YLvg0rSpULE |
|||
Художньо-продуктивне образотворення «Розфарбуй світлофор». | |||
Граємось – навчаємось:
– Д/ гра «Безпека на вулиці». – Д/ гра «Дорожні знаки». – Д/гра «Відгадай за описом». – Д/гра «Можна не можна». |
|||
Перегляд з дітьми мультфільму. «Азбука безпеки на дорозі», https://youtu.be/zFe-AaClCIs | |||
Бесіда «Поради велосипедиста». | |||
Читання казки про правила вуличного руху «Нерозумні зайці». | |||
Пішохідний перехід до проїжджої частини дороги та закріпити основні правила поведінки пішоходів на вулиці. |
|||
Дидактична гра «Відгадай за описом» Мета: повторити види транспортних засобів, їх призначення; з’ясувати, чому машини швидкої допомоги, міліції та пожежної охорони мають перевагу в русі, в яких випадках та як їх викликати. |
|||
Малюнок «Колобок на міській вулиці»
Мета: закріпити знання щодо користування світлофором на вулиці та перехресті; виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал, дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей. |
|||
Сюжетно-рольова гра «Автомістечко» Мета: відпрацювати моделі правильної поведінки на вулиці, вдосконалювати навички дітей правильного користування громадським транспортом. Виховувати обачність, культуру поведінки. |
|||
Дидактична гра «Дорожні знаки»
Мета: повторити знайомі дорожні знаки попереджувального та забороняючого характеру; розвивати швидкість, пам’ять; виховувати обачність власної поведінки. |
|||
Робота з батьками. Консультація «Безпека вашої дитини». | |||
Співпраця з батьками (пропозиція батькам разом з дітьми обирати улюблені заняття. У разі потреби, використовувати зворотний зв’язок упродовж дня з вихователем). | |||
5 |
Заняття: Сигнал «Увага всім!» Мета: формувати у дітей поняття про причини подання сигналу (випадок аварії, загрози від стихійного природного лиха, радіаційної небезпеки, хімічного вибуху та ін.). |
П’ятий день
|
Вихователі груп №3, №4, №5, №6 |
Бесіда «Я загубився!» – Моделювання проблемних ситуацій, їх вирішення. – Обговорення ситуацій (чому не можна навмисне тікати від батьків, що робити якщо загубився випадково). |
|||
Граємось – навчаємось: Ø Д/гра «Служба порятунку». Ø Вправа «Не помились» – назвати речі, які можуть стати небезпечними, і розповісти про них. Ø Д/гра «Як це сталося» – виховувати обачність, уважність, бажання не потрапити в надзвичайні ситуації. Ø Гра «Оціни вчинок» (ілюстративний матеріал). Ø Гра «Урятуй себе сам» – учити знаходити вихід із надзвичайних ситуацій. |
|||
Бесіда з дітьми про правила самоохорони під час ігор (обминати гострі предмети, не брати до рота дрібних речей). Екологічна вікторина «Розумники й розумниці» Мета: повторити корисні та небезпечні рослини, їстівні та неїстівні гриби, вчити розрізняти їх у природному середовищі, правильно поводитись з ними, надавати першу допомогу у випадках отруєння; виховувати любов до рідної природи, дбайливе відношення до її дарів. |
|||
Навчальне відео:Ø «Безпека для дітей під час війни», https://youtu.be/MfL1wRSkFwEØ «Сирена – моя помічниця. Що таке сигнал повітряної тривоги та як поводитися» – анімований ролик дітям, https://youtu.be/wNVwcJ9rrjA Ø «Як уберегтися дітям від мін та вибухівки під час війни», https://youtu.be/nwF9PyY_gkU |
|||
Дидактична гра «Що покласти у торбинку для укриття». Дитячий «рюкзак безпеки»: Ø пляшку питної води; Ø поживні батончики, снеки; Ø нотатка, у якій вказано прізвище та ім’я дитини, контактні дані батьків та родичів (імена, телефони, адреси); Ø комплект змінної білизни та одягу; Ø улюблена іграшка або річ. |
|||
Консультація для батьків «Правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях». | |||
Індивідуальні консультації для батьків, які потребують допомоги у виконанні завдань з дітьми під час карантину. |
Розробив вихователь-методист __________________ Ольга КОВАЛЕНКО
I was looking at some of your articles on this site and I believe this website is rattling instructive!
Keep putting up.Blog money